Podatnicy mają problemy z przekazaniem 1 proc. podatku na Fundację Nasza Przyszłość. Wszytko przez opieszałość urzędników.
Coraz więcej osób informuje, że podczas składania deklaracji w Urzędzie Skarbowym nie mogą wpisać do zeznania podatkowego numeru KRS fundacji. Urzędnicy twierdzą, że nie jest ona uprawniona do pobierania tego podatku, co nie jest prawdą.
Wszystko, przez brak numeru konta fundacji obok KRS w wykazie resortu finansów, którego używają Urzędy Skarbowe. Okazuje się, że pracownik skarbówki ma czas, aby uaktualnić dane do końca lutego 2015 roku. Fundacja informowała o nich 12 maja u.br. Urzędnicy potrzebują 9 miesięcy, aby uaktualnić dane organizacji pożytku publicznego.
Resort finansów zapowiada interwencje w tej sprawie.
O. dr Tadeusz Rydzyk CSsR, Dyrektor Radia Maryja, powiedział, że środki z 1 proc podatku zostaną przeznaczone głównie na edukację.
– Chcemy pomóc Polsce, pomagając dzieciom i młodzieży. Dzieci i młodzież właściwie kształtowane, to będzie właściwa, dobra przyszłość. Te zadeklarowane pieniądze zostaną przekazane zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w szczególności na naukę, szkolnictwo wyższe, edukację, oświatę i wychowanie oraz na upowszechnianie tradycji narodowej. Jestem dumny, że jestem Polakiem i kocham Polskę! – powiedział o. dr Tadeusz Rydzyk CSsR, Dyrektor Radia Maryja.
Lidia Kochanowicz, dyrektor Finansowy Fundacji Lux Veritatis tłumaczy, że Fundacja Nasza Przyszłość widnieje w Biuletynie Informacji Publicznej resortu finansów jako organizacja pożytku publicznego. Jednak już w wykazie wewnętrznym dla Urzędów Skarbowych przy KRS-ie brakuje numeru rachunku bankowego organizacji.
Na tej podstawie urzędy nie przyjmują deklaracji. Dyrektor Finansowy Fundacji w Urzędzie Skarbowym dla Woli Warszawa otrzymała informację, że całe zamieszanie jest spowodowane biernością urzędnika państwowego.
– 12 maja ubiegłego roku Fundacja Nasza Przyszłość dopełniła obowiązku i zgłosiła na odpowiednim formularzu numer rachunku bankowego ze wskazaniem, że jest to numer organizacji pożytku publicznego. Jest stempel Urzędu Skarbowego – to zgłoszenie istnieje. W Urzędzie Skarbowym Warszawa Wola pani potwierdził, że wszystko jest w porządku, ale powiedziała także, że ma czas, żeby uaktualnić nasze dane w ministerstwie do końca lutego tego roku. Dlatego też, numeru rachunku bankowego Fundacji Nasza Przyszłość nie ma w wewnętrznym wykazie. Nie jest problemem, że go nie ma, ponieważ zgodnie z ustawą o organizacjach pożytku publicznego i wolontariacie, nie jest dziś wymagany numer rachunku bankowego. Urzędy Skarbowe będą przekazywały ten 1 proc organizacjom pożytku publicznego, w tym Fundacji Nasza Przyszłość dopiero między majem a sierpniem – informuje Lidia Kochanowicz.
Resort finansów zapowiada interwencje w tej sprawie. Przekazanie 1proc. podatku dochodowego od osób fizycznych na Fundację Nasza Przyszłość jest możliwe dzięki uzyskaniu przez nią statusu organizacji pożytku publicznego.
za: RadioMaryja.pl, NaszDziennik.pl, Fundacja Nasza Przyszłość